نایلون حبابدار

الیاف کوسن مبلمان

الیاف مبل

الیاف مبل چیست؟

در صنعت مبلمان ابزار آلات و متریال های بسیار زیادی از جمله الیاف مبل استفاده می‌شود که آن را به نام ویسکوز نیز می‌شناسیم، در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی دیگر از ملزومات مبل به نام ویسکوز یا الیاف مبل آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

این کالا یکی از فرآورده های مصنوعی الیافی به نام پلی استر است که سفید رنگ میباشد و مانند پنبه دارای بافتی ظریف و توخالی است.

با توجه به نیاز مشتری در نقاط مختلفی از مبلمان به صورت تکی و یا مکمل استفاده می‌شود.

مزیتی که این الیاف دارد قابل شستشو بودن و نرمی آن است اما اگر بخواهیم از معایب آن به شما بگوییم نسبت به محصولاتی مانند اسفنج و وم زودتر خاصیت برگشت پذیری خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر است که امروزه کمتر از آن به صورت کامل و خالص در مبلمان استفاده می‌شود.

امروزه از الیاف مبل یا همان ویسکوز بیشتر در پر کردن کوسن ها یا بالشتک مبل استفاده می‌شود، این الیاف نرمی منحصر به فردی دارند و همچنین قابلیت شکل پذیری بالایی نسبت به محصولاتی همچون ابر یا ریباند دارند و در کنار تمام این‌ها برای جاگذاری آن مانند فوم احتیاجی به برش زدن نیست و شما میتوانید محل مورد نظر خود را با زحمت کمتر پر کنید.

علاوه بر نکاتی که پیشتر به شما توضیح دادیم بهتر است که بدانید درست است که محصولاتی همچون اسفنج امروزه در صنعت مبلمان جا خوش کرده اند اما الیاف یا ویسکوز مبل تقریبا عضوی جدا نشدنی از این صنعت می‌باشد!

چند نوع الیاف مبلمان وجود دارد؟

اگر به دنبال پاسخ سریعی برای این سوال باشیم، دو نوع الیاف مبل به صورت کلی وجود دارد، اولی الیاف توپی که ساختاری پیچیده تر و به اصطلاح رایج تر در هم تنیده تری دارند و خاصیت ارتجاعی آن نیز نسبت به نوع دوم بیشتر می‌باشد.

نوع دوم الیاف مبل الیاف ساده می‌باشد که به نام هالو نیز شناخته میشود، هم الیاف توپی و هم هالو هر دو یک کاربری و کارکرد را در صنعت مبلمان دارند و از هر دوی آنها به صورت تکی در کوسن ها و به صورت مکمل در نشیمن و پشتی مبل همراه با اسفنج ابر و یا ریباند استفاده می‌شود.

کلمه ی الیاف جمع کلمه لیف است که به طور کلی از رشته های نازک با طول مناسب است و دارای قابلیت انحنا و استحکام کافی برای ریسندگی میباشد و به عنوان مواد اولیه  برای تهیه انواع پارچه و نخ مورد استفاده قرار می گیرد.

الیاف کوسن
از الیاف بیشتر در داخل کوسن استفاده می‌شود

الیاف یا همان ویسکوز مبل می‌تواند از مهم ترین کالاها برای تجارت خوب باشد چرا که ایران نیز به دلیل شرکت دهی تولید کننده بسیاری که در این زمینه دارد حرف اول را در جهان میزند شرکت های زیادی در کشور ما در این زمینه فعالیت می کند آنها در ساخت تولیدات خود سعی بر این داشته اند که از به روز ترین تکنولوژی های موجود در حال حاضر و دانش متخصصین در این امر بهره بگیرند به همین دلیل تولیدات این شرکت ها می توانند در بازارهای جهانی با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازند و تاجران به این کالاها به عنوان یک محصول باکیفیت برای تجارت نگاه کنند و آنها را انتخاب کنند.

انواع الیاف         

  • طبیعی
  • مصنوعی

که بسته به نوع کاربردشان در صنایع مختلف با نام های خاصی شناخته می‌شوند.

طبیعی :

الیاف طبیعی به الیاف می گویند از تربیت بدون نیاز به تغییر و دخالت انسان آن به دست آید.

الیاف طبیعی خود به سه قسمت گیاهی حیوانی و معدنی تقسیم می شود.

الیاف گیاهی

یکی از انواع الیاف گیاهی الیاف پنبه است یکی از معروف ترین الیاف های گیاهی است که امروزه در صنعت نساجی به صورت

گسترده به کار می رود پنبه بسیار اهمیت دارد و در اقتصاد جهانی به آن طلای سفید نیز می گویند پنبه در رنگ ها به در رنگهای سفید زرد قهوه ای و… دیده میشود .

الیاف کتان از دیگر الیاف های گیاهی است از عوامل مهم در تعیین معلولیت گل های کتان با رنگ های سفید قرمز بنفش آبی وجود دارد ااین نوع الیاف زمانی مرغوب می باشند که خاک و شرایط جوی مناسب داشته باشند.

الیاف حیوانی

الیاف ابریشم نوعی از الیاف حیوانی است که در تولید پارچه های دستباف زیبا و لطیف به کار میرود مقاومت الیاف ابریشم در برابر حرارت بالاست این نوع الیاف خیلی سبک و براق هستند و دارای کشش بالا در برابر پاره پارگی دارند.

الیاف معدنی :

الیاف پنبه نسوز نوعی الیاف معدنی است از الیاف  های پرکاربرد و مهم در تهیه لباس های ضد حریق آتش نشانان است دمای بسیار بالایی را تحمل میکنه وبه مرور زمان خاصیت خود را از دست میدهد و از بین میرود.

مصنوعی:

به گروهی از الیاف نساجی گفته می‌شود که توسط روش های خاص تولیدی و با دخالت دست انسان و به طور معمول در طبیعت وجود ندارند.

الیاف مصنوعی را با توجه به مواد اولیه که در ساخت آنها استفاده می شوند به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

الیاف مصنوعی قابل بازیافت یا الیاف مصنوعی بازیافته و الیاف مصنوعی سنتتیک .

ویسکوز ریون و استات سلولز نوعی  الیاف مصنوعی بازیافتی اند

در صنعت مبلمان یکی از بهترین الیاف های موجود برای استفاده از الیاف مصنوعی می باشد و به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا و پورن پف بودن  آنها برای پر کردن به کار میرود به همین دلیل یکی از بهترین و با کیفیت ترین مواد برای پر کردن اقلام مورد استفاده در صنعت مبل سازی می‌باشد.

الیاف مصنوعی به راحتی قابل شستشو بوده و کاملا بهداشتی آنتی باکتریال است.

تفاوت الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی

یکی از بارزترین تفاوت هایی که میتوان برای دو دسته از الیاف بیان کردروش ساخت آنها است اگر فرد طبیعی از پشم و موی حیوانات تهیه می شود و منشاء طبیعی دارند در ساخت الیاف طبیعی تغییر ایجاد نمیشه به طور مستقیم به الیاف تبدیل  می شود اما الیاف مصنوعی از مواد طبیعی استفاده نمی شود و برای ساخت آن با استفاده از تغییراتی که توسط انسان و فناوری های جدید روی آن انجام می شود تبدیل به الیاف می‌شوند.

کاربرد الیاف ها

کاربرد الیاف کاربردهای مختلف در صنایع پرکنی میباشد از مهمترین کاربرد های آن صنایع کالای خواب و صنایع مبلمان میباشد از الیاف برای پرپشت و حجیم کردن داخل بالش ها استفاده می کنند ، از دیگر استفاده های این الیاف در صنایع مبل سازی برای پر کردن داخل کوسن ها و پشتی  های مبلمان استفاده می کنند .

بهترین الیاف مناسب برای پر کردن داخل کوسن مبل چیست؟

پاسخ به این سوال دوباره ما را به نوعی از الیاف کوسن مبلمان مصنوعی رهنمون می‌کند که استفاده فوق‌العاده زیادی دارند ضمن اینکه به دلیل گوناگونی قیمت هایشان نیز متفاوت است.

مبل و کوسن از نظر گروه در گروهی گنجانده می شوند که به آن نام صنایع پرکردنی گفته می‌شود.

البته صنایع پرکردنی بسیار متنوع هستند و این دو تنها بخشی از آنها تشکیل می‌دهند .

برای تولید کوسن ‌مبل آنچه که به جز ظاهر خیلی اهمیت  دارد و کیفیت اصلی محصول را تضمین می‌کند الیاف داخل کوسن است.

اما چه الیافی برای این منظور ایده آل هستند؟

الیاف مناسب داخل کوسن الیاف پلی استر بهترین انتخاب برای تولید کوسن هستند .

این الیاف به اشکال مختلف جهت پر کردن کوسن مورد استفاده قرار می گیرد.

که در سه دسته زیر به آنها اشاره می‌شود :

الیاف پلی استر ساده یا هالو

الیاف پلی استر توپی

الیاف حلاجی

الیاف پلی استر ای حلقه مانند, نرمی فوق‌العاده آن ها می‌باشد به نحوی که تکیه دادم به کوسن بسیار لذت بخش می‌کند.

جالب است بدانید که با وجود این همه مزایای خود در الیاف پلی استر مخصوص در صنایع پر کردنی این محصولات قیمت بسیار مناسبی هم دارند و فروش آن ها در انواع ایرانی و خارجی داخل بازار رقم می خورد.

الیاف هالو

الیاف هالو
تصویر الیاف هالو که دلخل کوسن استفاده می‌شود.

الیاف هالو گونه‌ای از الیاف های مصنوعی است که خاصیت برگشت پذیری بسیار بالایی دارد و همین امر موجب شده تا این الیاف در پر کردن مبلمان تشک و بالشت کاربرد فراوانی پیدا کند.

الیاف هالو به  دلیل داشتن سطح تو خالی ویژگی کریمپ فنری خاصیت برگشت پذیری و فنریت بسیار بالایی در مقایسه با دیگر الیاف های نظیره سالید دارد.

الیاف چیست ؟

الیاف به مجموعه از مولکول های زنجیره ای خطی و بلند گفته می‌شود که در موازات یکدیگر قرار بگیرند و دلیل  گذاشتن نام الیاف این است که جمع لیف یا فایبر است.

همچنین بهتر است بدانید که الیاف ها در دو دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند.

الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی

الیاف هالو یا هالو فایبر یا الیاف میان تهی نوعی از نخ های فیلامنتی یا الیاف کوتاه هستند که دارای ظرفیت گنجایش هوا در فضاهای درونی خود است.

الیاف هالو به دو روش خاص در فرایند ریسندگی شیمیایی تولید می‌شوند.

توسط یک رشته ساز ویژه جهت تولید الیاف پلی استر از این روش استفاده می‌شود.

توسط نفوذ گازدی اکسید کربن برخلاف فرایند ریسندگی در تولید الیاف ویسکوز از این روش استفاده می شود لازم به ذکر است که با استفاده از الیاف هالو می توان با استفاده از تکنولوژی نوعی از اسپان باند پلی استر را تولید کرد.

مزایا و کاربردهای الیاف

  • صنعت مبلمان
  • تشک و کوسن
  • صنایع سرویس خواب لحاف تشک و بالشت
  • صنعت لایی سازی
  • عروسک های پر شونده
  • صنعت پوشاک و کاپشن های زمستانی
  • ویژگی های الیاف هالو
  • مقاومت
  • استحکام بالا
  • شستشوی راحت
  • خشک شدن سریع
  • ضد چروک ضد جمع شدگی
  • هزینه پایین
  • مقاومت بالا در برابر کپک و قارچ و غیره
فروش الیاف کوسن مبل

در لوازم مبل  سینا این الیاف در کیسه های ۲۵ کیلویی و ۳۰ کیلویی با کیفیت و قیمت مناسب و به صوت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *